Advert Advert
Advert Advert
Advert

Halk TV'ye RTÜK'ten ceza üstüne ceza

Halk TV'de yayımlanan 5 program için toplamda 129 bin 405 lira olan 5 ayrı para cezası verildi.
Halk TV'ye RTÜK'ten ceza üstüne ceza

19 Mart 2020'de yayımlanan Ayşenur Arslan ile Medya Mahallesi programının konuğu Hüsnü Bozkurt'tu. Bozkurt, koronavirüs sebebiyle Suudi Arabistan'ın hac ziyaretlerini durdurduğunu hatırlattı ve Türkiye'nin 20 bin kişiye umre izni vermesini eleştirdi. Bunun salgını hızlandıracağını savunan Bozkurt, böyle bir durumda yürütmenin başı olarak Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın sorumlu olacağını iddia etti. RTÜK, bu sözlerin "kriz zamanlarında sağduyu ortamını yaralayacağını" savunarak Halk TV'ye 25 bin 881 lira idari para cezası verdi.

Ayşenur Arslan ile Medya Mahallesi'ne bir başka ceza da 20 Mart 2020'deki yayın dolayısıyla kesildi. O yayında konuk RTÜK eski üyesi Faruk Bildirici'ydi. RTÜK, Bildirici'nin sözlerini siyasi bir görüşe yönelik tutum olarak yorumlayarak yine 25 bin 881 lira idari para cezası kesti.

Türkiye'de alınması gereken önlemler anlatılmıştı

Bir başka ceza ise henüz Türkiye'de koronavirüs vakasının görülmediği 24 Şubat 2020 tarihli Günaydın Türkiye programına kesildi. Programda İran'da 8 kişinin öldüğü hatırlatılıyor, Türkiye'de alınması gereken önlemler konuşulurken yurttaşların virüsle ilgili hızla bilgilendirilmesi gerektiği anlatılıyordu. RTÜK, kriz zamanlarında izleyicilerde korku, panik ve endişe yaratacak yorumlardan kaçınılması gerektiğini belirterek Günaydın Türkiye programına da 25 bin 881 lira idari para cezası verdi.

 

7 Nisan'da yayımlanan Şimdiki Zaman Siyaset de ceza alan bir başka program oldu. Yayın konuğu Ali Demirsoy'un sözleri, izleyicilerde korku, panik ve endişe yaratacak ifade olarak değerlendirildi. 25 bin 881 lira idari para cezası da bu program için verildi.

Özre rağmen "sehven yapılmadığına" hükmedildi

Beşinci ceza ise 2 Nisan'da Türkiye'de koronavirüs vaka sayılarının aktarıldığı yayına verildi. O gün, Türkiye'de 601 sağlık çalışanının virüse yakalandığı açıklanmış, bu sayı 601 sağlık çalışanı hayatını kaybetti olarak aktarılmıştı. Program sunucusu Şule Aydın, yayın esnasında hatayı fark edip 2 kez özür dilemesine rağmen RTÜK, bu hatanın sehven yapılmadığına hükmedip ceza kesti.

Henüz önceki cezaların dumanı tütüyor

Bu kararlardan önce, Halk TV'ye 2 programından dolayı 10 kez yayın durdurma ve yaklaşık 60 bin lira para cezası kesilmişti. Bu kararlar şimdilik yargıdan dönmüş görünüyor. Halk TV avukatları yürütmeyi durdurma kararı aldı ama dosya kapanmış değil, hukuki süreç sürüyor.

Daha bu cezaların dumanı tüterken, Halk TV şimdi de 5 program için toplam 129 bin 405 lira para cezasıyla daha karşı karşıya kaldı. Halk TV, bu kararlar için de yargıya gidecek.

 

Bu haber eklendi 1091 kez okunmuştur.
Demokrat Tv-Tarafsız İlkeli Haber:
Yorumlar
Adınız :
Yorumunuz :
Güvenlik : Captcha
Değiştir  
Toplam 0 yorum.
Diğer GENEL haberleri
Advert
Dolar
DOLAR
6.8118 TL 6.7846 TL
Euro
EURO
7.4984 TL 7.4685 TL
Anket
Hava durumu
Takımlar O G B M Av P
1 Trabzonspor 26 15 8 3 31 53
2 Başakşehir 26 15 8 3 25 53
3 Galatasaray 26 14 8 4 24 50
4 Sivasspor 26 14 7 5 18 49
5 Beşiktaş 26 13 5 8 8 44
6 Alanyaspor 26 12 7 7 19 43
7 Fenerbahçe 26 11 7 8 12 40
8 Göztepe 26 10 7 9 1 37
9 26 8 8 10 -5 32
10 Denizlispor 26 8 7 11 -8 31
11 26 7 9 10 -14 30
12 Gençlerbirliği 26 7 7 12 -11 28
13 Kasımpaşa 26 7 5 14 -12 26
14 26 5 11 10 -12 26
15 Malatyaspor 26 6 7 13 -2 25
16 Ç. Rizespor 26 7 4 15 -18 25
17 Ankaragücü 26 5 8 13 -22 23
18 26 5 7 14 -34 22

TARİH 28.05.2020 SAAT 17:15:57
Demokrat TV Tarafsız İlkeli Doğru Haber. Gücü Tarafsızlığında Demokrat TV